mandag 5. mai 2014

Kurs i pilefletting

For en ukes tid siden var jeg på nok et kurs, denne gang i pilefletting, med kursinstruktør Lene Jacobsen, arrangert av Skedsmo husflidslag. Når man skal reise i tid, er det lurt å ha noe å ha ting i. Plastposer og sånt er ikke så populært. Så da må vi ha kurver! Og hva er vel bedre enn å kunne lage noen selv! Har til og med fått planta noen stiklinger, så forhåpentligvis får jeg en liten pileåker! Britha fra skinnfellkurset (som er med og fletter hvert år) har en god del pil, og hun hadde ikke fått høstet alt, så det var bare å ta så mye vi ville! Dermed ble det noen bunter. Det meste er satt til tørking, så til høsten igjen kan jeg bruke det. Siden kurset har jeg også laget to blomsterstativer (Are har laget det ene altså), et fat og en kurv til. Og et snotre! Men det har jeg glemt å ta bilde av. Det er altså 3x3 pilekvister som er snodd sammen, og forhåpentligvis vil de vokse seg fint sammen. Her er noen bilder fra kurset, og de andre prosjektene:





Slitekant under. Om kurven blir skikkelig godt brukt kan man bytte ut denne. 

Håndtak in the making 

Noen av kurvene som laget på kurset, både stort og smått! Kunne tenkt meg en sånn skittentøysdunk selv.. 

Misa tester ut kurven 


Fra venstre: Black maul, Carl Jensen, Welex, Amerikaner. Er noen snodige navn! (Kan godt hende jeg har skrivi litt feil) 



Øye laget av kursholder Lene.

Tenkte å kanskje plante noe klatrete inni her. 

Kurv nr to på gang. 

Så blei det bruk for loddet også! Kjekt å ha.. 

Og her sa jeg meg ferdig. Blei ikke noe hank på denne. 

Tilslutt dette litt rare fatet.


Nå gjelder det bare å holde det gående, så det ikke går helt i glemmeboka!


-Dina











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar